مطالب مرتبط:
بازی ها به این ابزار هوش مصنوعی مجهز می شوند
دوره آموزش سوادرسانه ای و هوش مصنوعی ویژه طلاب آغاز شد
تعهد گوگل به اروپا در مورد هوش مصنوعی
25 میلیون یورو برای آموزش هوش مصنوعی به مردم اروپا
دستاوردهای فقهی هوش مصنوعی مطلقا اعتبار شرعی ندارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1402 ساعت 10:502024-02-13فرهنگي

آیا هوش مصنوعی مساوی با مرگ هنرمند است؟


در نخستین نشست پژوهشی سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر رابطه «موسیقی و هوش مصنوعی» توسط میثم روشنی (پژوهشگر هنر) مورد بررسی قرار گرفت.

- در نخستین نشست پژوهشی سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر رابطه موسیقی و هوش مصنوعی توسط میثم روشنی (پژوهشگر هنر) مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نخستین نشست پژوهشی جشنواره سی و نهم در برنامه زنده گفتگوی ویژه فرهنگی رادیو گفتگو شامگاه 23 بهمن ماه از ساعت 20 تا 21 با اجرای مهدی امین فروغی به عنوان کارشناس مجری برگزار شد.

میثم روشنی به عنوان مهمان برنامه محوریت سخنرانی خود را بر پایه موسیقی و هوش مصنوعی قرار داد و در سخنانی گفت: موسیقی نوعی انرژی ارتعاشی است که با جابجای ذرات صوت موجب یک تجربه شنیداری می شود و از طرفی موسیقی می تواند برای انسان تبدیل به یک پدیده قابل اندازه گیری شود.

او در تعریف هوش مصنوعی نیز توضیح داد: هوش مصنوعی دارای تعریف مفصلی است اما در تعریفی خلاصه باید دومفهوم پایه یعنی خوشه بندی و پیش بینی را مورد بررسی قرار داد.

مثلا یکی از چالش ها در برگزاری رویدادهای هنری تامین مالی است و اینکه آیا این کار توجیح اقتصادی دارد یا نه؟ در همین سطح بنیادین با خوشه بندی و پیش بینی می توانیم جواب این سوال بنیادین را بدهیم.


برچسب ها: هوش مصنوعی - موسیقی - مصنوعی - جشنواره - بین المللی - نخستین - پژوهشی
آخرین اخبار سرویس:

آیا هوش مصنوعی مساوی با مرگ هنرمند است؟

آیا هوش مصنوعی مساوی با مرگ هنرمند است؟