مطالب مرتبط:
فارس رتبه دوم جذب مواد خام محصولات کشاورزی در کشور
خوزستان؛رتبه سوم تولید محصولات فولادی در کشور
امروز در کدام استان های کشور باران و برف می بارد؟
پیش بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور تا چهارشنبه/ بارش باران در 5 استان
آغاز بارش در کشور/ اهالی این استان ها منتظر باشید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 بهمن 1402 ساعت 16:152024-02-11اقتصادي

استان فارس رتبه دوم جذب مواد خام محصولات کشاورزی در کشور


قائم مقام رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس طی دو سال اخیر با جذب مواد خام محصولات کشاورزی به میزان 300 هزار تن مقام دوم کشور را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا واحدی پور ضمن بیان این مطلب در مراسم افتتاح دو واحد سردخانه و بسته بندی میوه در شهرستان جهرم، افزود: در این مدت 42 درصد کاهش ضایعات در محصولات کشاورزی و برای 805 نفر اشتغال زایی داشته ایم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، به ظرفیت های این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی اشاره کرد و افزود: با توجه به تولید میزان 528 هزار تن محصولات باغی توسط باغداران فهیم و با دانش این شهرستان که شامل 430 هزار تن مرکبات و 45 هزار تن خرما می باشد و از طرفی در حال حاضر تعداد 15 واحد سردخانه با ظرفیت 60 هزار تن و تعداد 165 واحد بسته بندی با ظرفیت 350 هزار تن وجود دارد، جا دارد سرمایه گذاران علاقه مند به بخش کشاورزی در این زمینه فعالیت کنند.

  واحدی پور افزود: در این شهرستان 140 هزار تن لیمو ترش، 225 هزار تن لیمو شیرین و 25 هزار تن خرمای شاهانی تولید می شود و در سالجاری تاکنون  میزان 6 هزار تن خرما و پنج هزار تن مرکبات به کشورهای هند، مالزی، عمان و کشورهای اوراسیا صادر شده است.


برچسب ها: محصولات کشاورزی - جهاد کشاورزی استان فارس - کشاورزی - محصولات - استان فارس - سازمان جهاد کشاورزی - جهاد کشاورزی استان
آخرین اخبار سرویس:

استان فارس رتبه دوم جذب مواد خام محصولات کشاورزی در کشور

استان فارس رتبه دوم جذب مواد خام محصولات کشاورزی در کشور