مطالب مرتبط:
اعمال شب و روز دهم ماه رجب
اعمال پیچیده و صعب العلاج جراحی قلب باز در بیمارستان گاندی تهران+ فیلم
اخلاص شرط پذیرش همه اعمال انسان است
749 هزار وسیله نقلیه آلاینده در البرز اعمال قانون شد
اعمال شب و روز دهم ماه رجب
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 08:562024-01-22سياسي

لزوم اعمال مجازات های بازدارنده برای مجرمان


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: افزایش جرایم در سطح کشور نشان دهنده این است که مجازات های در نظر گرفته شده بازدارنده نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در دیدار معاون قضایی قوه قضاییه اظهار کرد: مجازات برای کسی است که جرمی را مرتکب شده اما نکته مهمتر مجازات از حیث بازدارندگی برای دیگران است و باید دید مجازات ها چه مقدار بازدارنده است چرا که سلامت جامعه در گرو بازدارندگی مجازات هاست.

امام جمعه زاهدان افزود: جهت دیگر سرعت رسیدگی و مجازات مجرمین می باشد و گاهی رسیدگی با تأخیر صورت می گیرد که جنبه بازدارندگی ندارد و در مواردی حجم و میزان مجازات به مقداری نیست که حالت بازدارنده داشته باشد.

آیت الله محامی بیان داشت: یکی از چالش های موجود در استان و کشور قاچاق مواد مخدر است که برای قاچاقچیان حکم اعدام صادر می شود و برخی از آقایان مطرح می کنند که حکم اعدام بی فایده بوده و به خانواده ها آسیب می زند که باید پیشنهاد خود را ارائه کنند چرا که اعدام اشد مجازات است و اگر حالت بازدارنده نداشته باشد باید راه حل های دیگر پیشنهاد شود.

وی ادامه داد: افزایش جرایم در سطح کشور نشان دهنده این است که مجازات های در نظر گرفته شده بازدارنده نیست و باید در اتاق فکر قوه قضاییه در این جهت فکری صورت گیرد.


برچسب ها: مجازات - به گزارش خبرگزاری فارس - آیت الله مصطفی محامی - سیستان و بلوچستان - نماینده ولی فقیه - آیت الله - امام جمعه زاهدان
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اعمال مجازات های بازدارنده برای مجرمان

لزوم اعمال مجازات های بازدارنده برای مجرمان