مطالب مرتبط:
افتتاح 4 هزار و 142 واحد مسکونی در استان اصفهان/ 6 پروژه راهسازی در استان اصفهان با اعتبار 192 میلیارد تومان افتتاح می شود
شناسایی 75 ساختمان بلند ناایمن در استان اصفهان
3 جرم در استان اصفهان بیش ترین فراوانی را دارد
تعطیلی مدارس | جزییات تعطیلی مدارس استان اصفهان یکشنبه 15 بهمن1402
1004 طرح نیمه تمام صنعتی در استان اصفهان بهره برداری شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1402 ساعت 19:252024-02-03پزشكي

60 هزار بیمار مصروع در استان اصفهان زندگی می کنند


مدیر عامل انجمن صرع اصفهان با اشاره به اینکه 850 هزار بیمار مصروع در ایران زندگی می کنند گفت: 60 هزار بیمار مصروع در استان اصفهان زندگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود اعتمادی فر، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری صرع و مدیر عامل انجمن صرع اصفهان گفت: بیماری صرع یکی از بیماری های شایعی است  که از ابتدای خلقت انسان بوده و حدود 10 درصد مردم در عمرشان دچار تشنج شده اند.

 وی بیان کرد: کانونی ایجاد کننده تشنج در مغز داریم که 10 درصد افراد جامعه ممکن است این کانون را داشته باشند که به علت پیش شارژهای الکتریکی نابجا که ایجاد می کند، بیماری صرع را به وجود می آورد، اگر این کانون یکبار تشنج ایجاد کند به آن تشنج می گویم که 10 درصد جامعه را در بردارد که تعداد زیادی می باشد.

اعتمادی فر اضافه کرد: در کشور ایران 850 هزار بیمار مصروع زندگی می کند، بیماران مصروع مشکلات فراوانی دارند که دلیل آن 10 تا 30 درصد، بیماران صرع های مقاوم هستند و این  یعنی درمان روی آنان اثری ندارد.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری صرع اظهار داشت: صرع در تمام گروه های سنی دیده می شود،  این بیماری در اطفال و سنین بالای 50 سال بیش تر می باشد، همچنین در مردان و زنان مساوی است اما در مردان به علت ضربه های مغزی بیش تر دیده می شود.


برچسب ها: بیمار - اصفهان - بیماری صرع - بیماری - استان اصفهان - به گزارش خبرگزاری فارس - زندگی
آخرین اخبار سرویس:

60 هزار بیمار مصروع در استان اصفهان زندگی می کنند

60 هزار بیمار مصروع در استان اصفهان زندگی می کنند