مطالب مرتبط:
اگر ترامپ رییس جمهور شود، باید آماده شوک به بازار دارایی های ایران شویم / خرید نفت ایران توسط چین هم کاهش می یابد / امکان همکاری اقتصادی ایران و روسیه نیز با مشکل مواجه می شود / در صورت تداوم حضور بایدن، وابستگی مان به امارات ادامه می یابد که می تواند مخاطرات جدی برای روابط مالی ایران
بازرگانان ایران در انتظار تسهیل صادرات به روسیه
امیر حیدری: هیچ خطری ایران را تهدید نمی کند/ تأمین امنیت در همه مرز های کشور
ایران جزو 5 کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی در جهان
رییس سازمان انرژی اتمی ایران: سالگرد قطع دست آمریکا از کشور را جشن می گیریم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 12:202024-02-12اقتصادي

صادرات ایران به روسیه به 760 میلیون دلار رسید/ مسیر جدید توسعه روابط تجاری دو کشور


مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: در 10 ماهه امسال 760 میلیون و 373 هزار دلار صادرات ما به کشور روسیه بوده است.

- مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: در 10 ماهه امسال 760 میلیون و 373 هزار دلار صادرات ما به کشور روسیه بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سید روح الله لطیفی با بیان اینکه تا قبل از این که کشورمان عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شود یا به روایتی موافقت نامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را در پنجم آبان 1398 اجرایی کند، سهم تجارت مان با کشورهای عضو اوراسیا به ویژه کشور روسیه خیلی کمتر بود، اظهار کرد: سقف صادرات مان به روسیه که کشور اصلی این اتحادیه است حدود 300 میلیون دلار بوده و در حال حاضر نیز در 10 ماهه امسال 760 میلیون و 373 هزار دلار صادرات ما به کشور روسیه است.

ارمنستان هم که عضو این اتحادیه است 334 میلیون دلار و برای کشورهای دیگری که در این اتحادیه مثل قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس هستند، بازار حدود 180 میلیون نفره ای با کاهش تعرفه های تجارت به مسیر ایران باز شده و تجارت ما با این کشورها رقابتی تر شده است.

وی افزود: کاهش هزینه های تعرفه ای و از طرفی بحران اوکراین باعث شده که ما یکی از تأمین کننده های نیازهای غذایی کشور روسیه با بیش از 140 میلی


برچسب ها: اتحادیه اقتصادی اوراسیا - سازمان تعاون روستایی - کشور - میلیون - صادرات - روسیه - تعاون روستایی
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ایران به روسیه به 760 میلیون دلار رسید/ مسیر جدید توسعه روابط تجاری دو کشور

صادرات ایران به روسیه به 760 میلیون دلار رسید/ مسیر جدید توسعه روابط تجاری دو کشور