مطالب مرتبط:
دو اتفاق خوب هسته ای در سفر رییسی به هرمزگان
اخبار سفر رییسی به هرمزگان/ رییس جمهور: دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد
حدود 160 مصوبه و بیش از «155 هزار میلیارد ریال» رهاورد سفر آیت الله رییسی به مردم هرمزگان
رییسی در دومین روز سفر به استان هرمزگان: امروز دیگر گزینه نظامی روی میز نیست؛ جمهوری اسلامی جواب محکمی به قلدران ظالم خواهد داد
پایان دومین سفر استانی رییسی به هرمزگان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 بهمن 1402 ساعت 22:502024-02-02سياسي

دو اتفاق مهم هسته ای در سفر رییسی به هرمزگان


آغاز احداث نیروگاه اتمی سیریک و رونمایی از سامانه پرتودهی نخیلات دو اقدام مهم در سفر رییس جمهوری به هرمزگان بشمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در نشست شورای اداری هرمزگان با اشاره به  آغاز ساخت نیروگاه سیریک از آن به عنوان بزرگترین رخداد حوزه انرژی اتمی بعد از انقلاب یاد کرد.

وی افزود: نیروگاه هسته ای بوشهر و نیروگاه هسته ای دارخوین از قبل از انقلاب برنامه آنها طراحی و بعد از انقلاب اجرایی شده بودند اما بنای این نیروگاه هسته ای در سفر دور دوم ریاست جمهوری به هرمزگان نهاده شد تا در زمان موعد مقرر ساخته و بهره برداری شود.

اسلامی در عین تأکید کرد: تدابیر لازم برای تربیت نیروی لازم برای اشتغال در این نیروگاه نیز در نظر گرفته شده تا از اکنون برای آینده، اقدامات لازم در دانشگاههای استان صورت گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: با یک کار تحقیقاتی بر روی لبه علم و فناوری، سامانه پرتودهی برای آفت زدایی از نخیلات آماده و از آن رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، نخستین سامانه پرتویی آفت زدایی نخلستان ها و باغ های کشور به نام آریو رینگ که در بندرعباس رونمایی شد، یکی از مهم ترین دستاوردهای هسته ای در حوزه کشاورزی محسوب می شود.


برچسب ها: نیروگاه هسته ای - نیروگاه - هرمزگان - هسته ای - بعد از انقلاب - رییس سازمان انرژی اتمی - به گزارش خبرگزاری فارس
آخرین اخبار سرویس:

دو اتفاق مهم هسته ای در سفر رییسی به هرمزگان

دو اتفاق مهم هسته ای در سفر رییسی به هرمزگان