مطالب مرتبط:
معاون وزیرخارجه یمن: از ایران به دلیل محکومیت حملات آمریکایی ها به یمن تشکر می کنم
جنگنده های آمریکایی و انگلیسی غرب یمن را هدف قرار دادند
شهادت دو تن از فرماندهان ارشد کتائب حزب الله عراق در حمله پهپاد آمریکایی (+عکس)
دیپلمات روس: ایتالیا در جنگ ترکیبی علیه روسیه مشارکت می کند
نماینده ایران در سازمان ملل: اگر آمریکا به ایران یا منافع ایران حمله کند قطعا واکنش نشان خواهیم داد/ خطر وقوع جنگ در حال افزایش است/ {از حملات یمن به کشتی های اسراییلی} حمایت می کنیم/ رابطه ما با گروه های مقاومت مانند اعضای ناتو است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 بهمن 1402 ساعت 08:302024-02-08بين الملل

افشای مشارکت مخفیانه ژنرال ارشد آمریکایی در جنگ یمن


روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد، ژنرال بازنشسته و ارشد آمریکایی در سال 2015 برای مشاوره به امارات متحده عربی درباره کارزار تحت رهبری عربستان در یمن استخدام شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ژنرال جیمز ماتیس آمریکایی زمانی که در سال 2017 وزیر دفاع ایالات متحده بود، به صورت علنی اعلام نکرد که مشغول به این کار است و به امارات متحده عربی درباره این کارزار نظامی علیه یمن مشاوره می دهد.

روزنامه واشنگتن پست در بخشی از تحقیقاتش درباره استخدام افسران بازنشسته ارتش آمریکا توسط امارات متحده عربی به ماتیس اشاره می کند که به سگ دیوانه معروف است.

دوستی شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد وقت ابوظبی در آن زمان با ژنرال ماتیس به سال 2011 برمی گردد، زمانیکه این ژنرال بازنشسته آمریکایی رییس فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا (سنتکام) در منطقه بود.

وقتی که عربستان کارزار خود را علیه یمن آغاز کرد، ولیعهد وقت ابوظبی با ماتیس تماس گرفت که در آن زمان دیگر در ارتش آمریکا خدمت نمی کرد و بازنشسته بود.

در سال 2015، ژنرال ماتیس درخواستی برای مجوز از وزارت امور خارجه و تفنگداران آمریکایی برای مشاوره و توصیه به امارات متحده عربی در زمینه های عملیاتی، تاکتیکی، اطلاعاتی و اخلاقی در کارزار علیه یمن ارائه کرد.


برچسب ها: امارات متحده عربی - روزنامه واشنگتن پست - آمریکا - امارات متحده - آمریکایی - ژنرال - بازنشسته
آخرین اخبار سرویس:

افشای مشارکت مخفیانه ژنرال ارشد آمریکایی در جنگ یمن

افشای مشارکت مخفیانه ژنرال ارشد آمریکایی در جنگ یمن