مطالب مرتبط:
این افراد در خطر مبتلا شدن به کبد چرب هستند
چه عوارضی افراد مبتلا به کبد چرب را تهدید می کند؟
به همین سادگی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید
خطر سقوط هواپیما از بیخ گوش تیم خیبر خرم آباد گذشت!
خطر کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین تر در انتظار فولاد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 بهمن 1402 ساعت 17:252024-02-15پزشكي

این افراد در خطر مبتلا شدن به کبد چرب هستند


فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد بزرگسالان با بیان این که کبد چرب شایع ترین مشکل کبدی در کشور ما است، گفت: 80 درصد افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند دچار چاقی اند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شهرام آگاه درباره شایع ترین بیماری های کبدی در کشور اظهار کرد: کبد چرب شایع ترین مشکل کبدی در کشور ما است که یک بیماری مزمن کبدی است و به دلیل تجمع مقادیر زیاد چربی در سلول های کبد به وجود می آید و در کشور ما نیز روند به رشدی دارد.

علل اصلی بروز کبد چرب وی درباره علل اصلی بروز کبد چرب افزود: کبد چرب در پی زمینه ژنتیکی، رژیم غذایی ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی ایجاد می شود.

چاقی از عوامل اصلی بروز کبد چرب آگاه ادامه داد: چاقی یکی از دلایل مهم بروز کبد چرب به شمار می رود و 80 درصد افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند دچار چاقی اند، بنابراین درمان چاقی و کاهش وزن و ورزش کردن کمک زیادی به درمان کبد چرب می کند.

مصرف دارو ها به درمان کبد چرب کمک می کند؟ فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد بزرگسالان با اشاره به اینکه هیچ داروی ثابت شده ای در جهان برای درمان کبد چرب وجود ندارد و دارو های موجود که از سوی پزشکان تجویز می شوند، تنها به درمان بیماری کمک می کنند، گفت: برخی افراد تصور می کنند که صرف مصرف دارو باعث درمان کبد چرب می شود در حالی که مصرف دارو در کنار رعایت رژیم غذایی


برچسب ها: کبد چرب - بیماری های گوارش و کبد - چاقی - بیماری - کشور - کبدی - مبتلا
آخرین اخبار سرویس:

این افراد در خطر مبتلا شدن به کبد چرب هستند

این افراد در خطر مبتلا شدن به کبد چرب هستند