مطالب مرتبط:
شکست رکورد 8 ساله «مرگ جاده‏‏ ای»
«آمار مرگ در اثر تصادفات جاده ای» به بیشترین میزان از سال 93 رسید/ در سال 1401، نزدیک به 19 هزار نفر در جاده ها جان خودشان را از دست دادند
حذف گاردریل ها در منطقه 10 تهران به صورت پایلوت/ کاهش 37 درصدی تصادفات در بزرگراه نواب
وضعیت وحشتناک ساحل هرمزگان در تعطیلات
حذف گاردریل ها در منطقه 10 تهران به صورت پایلوت/ کاهش 37 درصدی تصادفات در بزرگراه نواب
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 09:102024-02-12اقتصادي

تعطیلات و تصادفات / متهم مخفی رکورد «مرگ جاده‏‏ ای»


به نظر می رسد بین «تعطیلات مناسب طول سال» و «تصادفات جاده ای»، رابطه معنادار و معکوس وجود دارد و هر چقدر «تعداد تعطیلی مناسب سفر» در طول سال فراوان و در دسترس خانوار ها باشد، - به نظر می رسد بین تعطیلات مناسب طول سال و تصادفات جاده ای ، رابطه معنادار و معکوس وجود دارد و هر چقدر تعداد تعطیلی مناسب سفر در طول سال فراوان و در دسترس خانوار ها باشد، سفر ها توزیع می شود و کاهش بار ترافیک در جاده ها به کاهش احتمال تصادف و تلفات ناشی از آن کمک می کند و بالعکس.

دنیای اقتصاد نوشت: رکورد 8 ساله مرگ جاده‏‏ ای در اثر تصادفات زده شده و رشد تصادف منجر به فوت در جاده‏‏ های کشور نیز به بالاترین میزان از ابتدای دهه 90 رسیده است؛ چرا سفر ایرانی‏‏ ها در تعطیلات طول سال تلخ می شود؟ گزارشی که آخرهفته گذشته با عنوان رکورد بیشترین مرگ جاده ای از سال93 به چاپ رسید از رشد معنادار آمار تصادفات منجر به فوت در جاده های ایران طی سال گذشته حکایت دارد.

  گزارش به پژوهشی مستند مربوط می شود که در مرکز آمار ایران به شکل تحلیلی، داده های راهنمایی و رانندگی کشور و همچنین پزشکی قانونی را مورد بررسی قرار داده است و در عین حال، وضعیت تصادفات در ایران را با نرم جهانی مقایسه کرده است.


برچسب ها: تصادفات - تصادف - جاده - تصادفات جاده ای - تعطیلات - مناسب - تصادف منجر به فوت
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلات و تصادفات / متهم مخفی رکورد «مرگ جاده‏‏ ای»

تعطیلات و تصادفات / متهم مخفی رکورد «مرگ جاده‏‏ ای»