مطالب مرتبط:
بنزین 3 نرخی منتفی است؟
ببینید | تاسیس یک پمپ بنزین روی سقف خانه!
سه نرخی شدن قیمت بنزین
مصرف بنزین کشور، سه برابر استاندارد دنیا + فیلم
کاهش عرضه بنزین تاثیری در افزایش تقاضای سی ان جی ندارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 12:552024-02-05اقتصادي

اسقاط خودروها چقدر در رفع ناترازی بنزین مؤثر است؟


روز گذشته درحالی معاون وزیر نفت مدعی شد که با اسقاط خودروها می توان مصرف بنزین را روزانه بین 40 تا 50 میلیون لیتر در روز کاهش داد که در واقعیت توان اسقاط خودروها برای حل ناترازی بنزین کمتر از 2 میلیون لیتر در روز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی اعلام کرد که تراز بنزین در سال جاری به میزان روزانه 10 میلیون لیتر منفی شده؛ یعنی مصرف 10 میلیون لیتر در روز بیش از تولید شده است.

همچنین طبق برآورد معاونت برنامه ریزی وزارت نفت، با روند فعلی تقاضا برای بنزین در افق 1420 به بیش از 220 میلیون لیتر خواهد رسید که این عدد دو برابر تولید فعلی بنزین در کشور خواهد بود.

اما راهکار حل مسئله ناترازی بنزین چیست؟ بحرانی که در صورت درمان نشدن، می تواند تجربه تلخ آبان ماه سال 98 را در کشور تکرار کند.

* ظرفیت اسقاط خودروها برای کاهش مصرف بنزین چقدر است؟ روز گذشته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش جلیل سالاری عنوان کرد که با از رده خارج شدن 3.

5 میلیون خودرو فرسوده، می توان مصرف بنزین را 40 تا 50 میلیون لیتر در روز کاهش داد، عددی که نه تنها ناترازی بنزین را رفع می کند بلکه سالانه منجر به ارزآوری حدود 12 میلیارد دلاری نیز از صادرات بنزین خواهد شد، درآمدی معادل فروش 4 ماه نفت ایران.


برچسب ها: بنزین - میلیون - خودروها - لیتر - مصرف بنزین - مرکز پژوهش های مجلس - تراز
آخرین اخبار سرویس:

اسقاط خودروها چقدر در رفع ناترازی بنزین مؤثر است؟

اسقاط خودروها چقدر در رفع ناترازی بنزین مؤثر است؟