مطالب مرتبط:
آتشکده «حسن زوردار» گیلانغرب مرمت شد
آبیاری 650 هکتار زمبن کشاورزی با راه اندازی ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه در اسلامشهر
نرخ بیکاری به کانال 7 درصد رسیده است
نرخ بیکاری به کانال 7 درصد رسیده است+ فیلم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1402 ساعت 13:552024-02-14سياسي

«زیج منیژه» و «کانال ساسانی» مرمت می شوند


مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه از مصوب شدن اعتبار برای مرمت بخش هایی از زیج منیژه پاتاق در سرپل ذهاب و کانال ساسانی در قصرشیرین خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه از مصوب شدن اعتبار برای مرمت بخش هایی از زیج منیژه پاتاق در سرپل ذهاب و کانال ساسانی در قصرشیرین خبر داد.

کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود تعدادی بنای تاریخی شاخص در محور ساسانی کرمانشاه، اظهارکرد: امسال برای تعدادی از این بناها، اعتباراتی مصوب شده تا اقدامات مرمتی و زیرساختی را در آنها اجرایی کنیم.

وی افزود: زیج منیژه از جمله این بناهای تاریخی مربوط به دوره ساسانی است که در سالهای گذشته اقدامات مرمتی زیادی روی آن صورت گرفته، اما در حال حاضر بخشی از تاق ها و کف آن نیاز به مرمت دارد.

مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه زیج منیژه در مجاورت زمین های کشاورزی واقع شده، در کنار این بنا یک کانال آب کشاورزی قرار دارد که باعث شده تا بخشی از دیوارهای زیج و کف آن دچار نم زدگی و آسیب شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تلاش زیادی شد که بتوانیم این کانال آب را جابجا کنیم که این امر انجام نشد، اما امسال بنا داریم با اختصاص اعتبار، مرمت بخش هایی از بنا و تغییر مسیر این کانال را اجرایی کنیم.


برچسب ها: ساسانی - محور ساسانی - کرمانشاه - مرمت - اعتبار - پایگاه - سرپل ذهاب
آخرین اخبار سرویس:

«زیج منیژه» و «کانال ساسانی» مرمت می شوند

«زیج منیژه» و «کانال ساسانی» مرمت می شوند