مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 10:302024-01-09بين الملل

چرا شکست سفر بلینکن به منطقه قابل پیش بینی است؟


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین الملل گفت: قابل پیش بینی است تلاش وزیر امور خارجه آمریکا برای اجرایی شدن طرح های آمریکایی- صهیونیستی به جایی نمی رسد و دست خالی به کشورش بازخواهد گشت.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آغاز دور تازه سفر خود به منطقه غرب آسیا، در ترکیه با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور دیدار و درباره جنگ غزه گفت و گو کرد.

پیش از این دیدار وزیر امور خارجه ترکیه در مذاکرات با بلینکن خواستار آتش بس در غزه شد و تأکید کرد، درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس تهدیدی برای منطقه است.

کاخ سفید پیش تر ادعا کرده بود، بلینکن در تلاش برای کاهش تنش ها و جلوگیری از گسترش جنگ منطقه ای همه جانبه است و در این راستا به تعدادی از کشورهای عربی منطقه سفر و با مقام های آن کشورها گفت و گو می کند.

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین الملل درباره سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه به  راهبرد معاصر  گفت: وقتی بلینکن بعد از عملیات طوفان الاقصی برای پنجمین بار برای رایزنی با پنج کشور عربی و اسلامی منطقه سفر می کند، نشان می دهد به شدت نگران عواقب در انتظار رژیمی است که در منطقه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شکست سفر بلینکن به منطقه قابل پیش بینی است؟

چرا شکست سفر بلینکن به منطقه قابل پیش بینی است؟