مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 09:402024-01-20اقتصادي

استفاده از نانوکاتالیست های ایرانی از فرآیند تولید بنزین تا اوره و آمونیاک


فناوران شرکت های دانش بنیان کشور با تولید نانوکاتالیست هایی برای فرآیند رفورمینگ بنزین، تولید مواد شیمیایی نظیر اوره، آمونیاک، اکسید اتیلن و همچنین تصفیه هیدروژنی ته ماند برج تقطیر و حذف سولفور از فرآورده های نفتی، - فناوران شرکت های دانش بنیان کشور با تولید نانوکاتالیست هایی برای فرآیند رفورمینگ بنزین، تولید مواد شیمیایی نظیر اوره، آمونیاک، اکسید اتیلن و همچنین تصفیه هیدروژنی ته ماند برج تقطیر و حذف سولفور از فرآورده های نفتی، واحدهای پتروشیمی و صنعتی کشور را از واردات این محصول کاربردی بی نیاز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر نام بیش از 80 نانوکاتالیست در لیست محصولات دارای گواهی نانومقیاس مشاهده می شود که بسیاری از آنها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و برخی نیز در صنعت خودرو استفاده می شود.

به نقل از ستاد نانو، برخی محصولات صنعتی که با نانوکاتالیست های ایرانی تولید می شوند به این شرح است: واحدهای تولید اتیلن گلیکول نیاز به اتیلن اکسید دارند که کاتالیست مورد نیاز برای سنتز اتیلن اکسید توسط یکی از شرکت های دانش بنیان تولید می شود.

کاتالیست تبدیل استیلن به اتیلن ( مورد استفاده در پتروشیمی های گچساران، مروارید، امیرکبیر) و کاتالیست ایزومریزاسیون زایلن ها (مورد استفاده در پتروشیمی بوعلی سینا) و اتیل بنزن به پاراز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از نانوکاتالیست های ایرانی از فرآیند تولید بنزین تا اوره و آمونیاک

استفاده از نانوکاتالیست های ایرانی از فرآیند تولید بنزین تا اوره و آمونیاک