مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 19:552023-12-22اقتصادي

تأمین 200 واگن برای مترو کلان شهر شیراز در اولویت قرار گرفته است


مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: تلاش ما بر تقویت منابع مالی و ارزی، انعقاد قرارداد جدید از محل تهاتر نفت برای توسعه ویژه ناوگان حمل ونقل عمومی بوده و در تلاش برای تامین 200 واگن قطار شهری شیراز خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمد بابایی زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به مناسبت هفته حمل ونقل، اظهار کرد: بر اساس قوانین بالادستی 75 درصد سهم سفرهای شهری باید از طریق حمل ونقل عمومی باشد که از این میزان 40 درصد اتوبوس، 25 درصد تاکسی و 10 درصد سهم قطار شهری برای شهرهایی است که دارای خطوط مترو هستند.

وی به میزان سهم سفرهای شهری کلان شهر شیراز از طریق حمل ونقل عمومی اشاره کرد و افزود: در کلان شهر شیراز سهم مترو 2 درصد، اتوبوس 13 درصد و تاکسی 18 درصد است.

  مدیر کل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به موضوع درخواست تأمین واگن برای مترو شهر شیراز تصریح کرد: از ابتدای دهه 70 که توسعه خطوط مترو آغاز شد بالغ بر 65 همت از سوی دولت و شهرداری در این حوزه هزینه شد و این هزینه کرد موجب شد تا به امروز400 کیلومتر خط مترو احداث شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین 200 واگن برای مترو کلان شهر شیراز در اولویت قرار گرفته است

تأمین 200 واگن برای مترو کلان شهر شیراز در اولویت قرار گرفته است