مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 18:502023-12-27فرهنگي

رمزگشایی از یک سند


یک سندپژوه و مدرس تاریخ در جست وجوی «تعیین حد شوشتر و جانکی؛ نمونه ای نادر از تعیین مرز بر مبنای اسب تازی»، به بررسی سفرنامه قاجاری «عهد حُسام» پرداخته است.

- یک سندپژوه و مدرس تاریخ در جست وجوی تعیین حد شوشتر و جانکی؛ نمونه ای نادر از تعیین مرز بر مبنای اسب تازی ، به بررسی سفرنامه قاجاری عهد حُسام پرداخته است.

مهدی بیگدلی ـ سندپژوه و مدرس تاریخ ـ با رمزگشایی از کتاب عهد حُسام (سفرنامه لرستان و خوزستان) به قلم محمود میرزا قاجار، نتیجه پژوهش و تحقیق میدانی در جست وجوی روایت جانکی قطعه بهشت؛ توصیف سرزمین و جاذبه های جانکی را به رشته تحریر درآورده و در اختیار ایسنا قرار داده است.

در این پژوهش آمده است: هنگامی که کتاب آگاهی بخش و خاطرات گونه سفرنامه عهد حسام نوشته ادیب و شاعر ایرانی محمود میرزا قاجار، فرزند فتحعلی شاه تألیف سال 1245 هجری قمری (که توسط استاد ایرج افشار تصحیح و در سال 1390 هجری شمسی از سوی انتشارات میراث مکتوب چاپ و منتشر شد) را خواندم، نکات دلپذیر و ظریفی مربوط به خوزستان و جانکی در آن یافتم، که مرا بر آن داشت برای حصول اطمینان از دقائق عنوان شده در این کتاب، در پی مشاهده تصویر یا اصل نسخه خطی به جست وجو بپردازم، اما در طول چند سال پیگیری من بی نتیجه ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی از یک سند

رمزگشایی از یک سند