مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 20:352024-01-13پزشكي

واقعا از 10 درصد مغزمان استفاده می کنیم؟


 باور استفاده از 10 درصد ظرفیت مغز در نظریه های مربوط به «ذخایر انرژی» ریشه دارد که دو روان شناس دانشگاه هاروارد به نام های ویلیام جیمز و بوریس سیدیس طی دهه 1890 تدوین کردند و بعد ها توماس لوول نویسنده آمریکایی این نظریه ها را تکرار کرد.

-  باور استفاده از 10 درصد ظرفیت مغز در نظریه های مربوط به ذخایر انرژی ریشه دارد که دو روان شناس دانشگاه هاروارد به نام های ویلیام جیمز و بوریس سیدیس طی دهه 1890 تدوین کردند و بعد ها توماس لوول نویسنده آمریکایی این نظریه ها را تکرار کرد.

به طوری که بعضی بررسی ها ادعا می کنند که این افسانه محبوب اوایل دهه 1900 شکل گرفته است.

افسانه های بسیاری درباره مغز وجود دارد.

بی شک یکی از رایج ترین آنها عقیده ای است که بیان می کند انسان فقط از درصد حداقلی از ظرفیت مغز استفاده می کند که برابر با 10درصد آن است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ مغز انسان اندامی بسیار پیچیده و همچنان مرموز است و ازاین رو، هر روز پژوهش ها و مطالعات علمی از زوایای جدیدی در کشف ناشناخته های مغز گام برمی دارند و احتمالا دقیقا به دلیل همین پیچیدگی است که از دیرباز افسانه های مختلفی این اتاق کنترل بدن گفته می شود و باوجود شواهد متعددی که امروزه، در رد بسیاری از این افسانه ها ارائه می شود همچنان عموم مردم بر توصیف های غیرواقعی از مغز اصرار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعا از 10 درصد مغزمان استفاده می کنیم؟

واقعا از 10 درصد مغزمان استفاده می کنیم؟