مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 18:462024-01-10سياسي

ناجی جان 350 جنین


خبرگزاری فارس؛ نیشابور، فاطمه قاسمی: اهدای اولین نشان ملی مادری به سیمین رودی، چنان گرانبها و ارزشمند است که آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) روز میلاد فاطمه زهرا(س) روز مادر و روز زن، نشان مادری را در حرم مطهر خواهر هشتمین خورشید، به بانوی نیکوکار نیشابوری اعطا می کند.

بانویی که با همت و پشتکار بی نظیرش از سقط 350 جنین جلوگیری کرد.

اعطای اولین نشان ملی مادری بهانه ای می شود تا به محض اطلاع از بازگشت سیمین رودی به نیشابور به دیدنش در مطب مامایی اش بروم.

سیمین رودی می گوید: اوایل دهه 70 در سال های اول شروع به کارم وقتی مادر بارداری برای سقط جنین به مطبم مراجعه می کرد، رنگ به رنگ می شد و با تردید و شرم درخواستش را مطرح می کرد.

تازه این مربوط به زمانی بود که سیاست های کشور، بچه کمتر زندگی بهتر بود! اما در دهه اخیر هم تقاضای سقط رشد صعودی داشته و هم قبح و زشتی سقط جنین از بین رفته است.

روزی 2000 سقط جنین در کشور   در همان دهه 70 یا اوایل دهه 80 تعداد مادران بارداری که برای سقط جنین و پایان خودخواسته بارداری به مطب مراجعه می کردند ماهانه یک یا دو نفر بود اما در سال های اخیر براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مراجعان برای سقط جنین به روزی هزار نفر می رسد اما به نظر من و بقیه همکارانم که کف میدان هستیم، آما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناجی جان 350 جنین

ناجی جان 350 جنین