مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 10:502023-12-25پزشكي

درصدد راه اندازی آنژیوگرافی مغزی در زنجان هستیم


رییس واحد سکته مغزی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) زنجان گفت: درصدد راه اندازی آنژیوگرافی مغزی و درمان سکته مغزی با روش ترومبکتومی در زنجان هستیم که اقدامات اولیه برای راه اندازی آن در حال انجام است.

- ایسنا/زنجان رییس واحد سکته مغزی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) زنجان گفت: درصدد راه اندازی آنژیوگرافی مغزی و درمان سکته مغزی با روش ترومبکتومی در زنجان هستیم که اقدامات اولیه برای راه اندازی آن در حال انجام است.

عبدالرضا قریشی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره سکته مغزی، توضیح داد: سکته مغزی اولین علت ناتوانی بشر و دومین علت مرگ در دنیاست.

اکنون در مرکز درمان سکته حاد مغزی بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان از روش حل کردن لخته استفاده می شود.

خارج کردن لخته، درمان موثرتری برای جلوگیری از سکته مغزی بوده است که در زنجان به تدریج به سمت این نوع درمان حرکت می کنیم.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه ترومبکتومی برای از بین بردن لخته های بزرگ بسیار موثرتر از روش حل کردن لخته است، اظهار کرد: این روش فرصت بیشتری را در اختیار پزشک قرار می دهد به گونه ای که در روش حل کردن لخته حداکثر زمان برای درمان 4.

5 ساعت است، ولی در آنژیوگرافی حداقل شش ساعت زمان داریم و با دستگاه جدیدی که در بیمارستان ولی عصر (عج) مستقر خواهد شد در مدت 16 تا 24 ساعت هم می توان درم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درصدد راه اندازی آنژیوگرافی مغزی در زنجان هستیم

درصدد راه اندازی آنژیوگرافی مغزی در زنجان هستیم