مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 09:412024-01-07اجتماعي

مرطوب بودن 4 درصد از تالاب گاوخونی تهدیدی برای این زیستگاه است


احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بازدید مسؤولان قضایی استان اصفهان از تالاب گاو خونی اظهار داشت: نیاز آبی حداقل برای پایداری تالاب گاوخونی حداقل 176 میلیون مترمکعب در سال است.

وی افزود: در سال آبی 1403-1402 با رهاسازی 6 میلیون متر مکعب آب از طریق سد رودشتین تالاب گاو خونی مرطوب شده، اما هنوز درصد زیادی از تالاب همچنان خشک است.

 لاهیجان زاده ادامه داد: برای هوشمندسازی و کنترل مناطق حفاظت شده به ویژه منطقه گاوخونی، این منطقه مجهز به دوربین های دید در شب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خشکی 96 درصد این تالاب را عاملی تهدیدکننده برای تبدیل شدن آن به کانون گرد و غبار در آینده دانست و گفت: گرد و غبار این تالاب می تواند تا شعاع 500 کیلومتر برسد و چند استان دیگر را هم فرا گیرد.

وی اضافه کرد: آبدار شدن تالاب گاوخونی فقط معطوف به تالاب نیست بلکه جاری شدن آب در زاینده رود مانع فرونشست زمین در اصفهان می شود و این حق آبه، پایداری یک تمدن چند هزار ساله است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور در سال 96 تصویب شد و هرگونه اقدامی که تخریب و آلودگی تالاب ها در پی داشته باشد، جرم محسوب می شود و مجازات دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرطوب بودن 4 درصد از تالاب گاوخونی تهدیدی برای این زیستگاه است

مرطوب بودن 4 درصد از تالاب گاوخونی تهدیدی برای این زیستگاه است