مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 09:352023-12-25پزشكي

همه چیز درباره لکنت زبان


 لکنت زبان اختلال در روانی گفتار است که به شکل تکرار قسمتی از کلمه، کشش صداها و قفل حین گفتن کلمات دیده می شود.

این اختلال عمدتا بین سنین دو تا پنج سالگی شروع می شود و با توجه به اینکه معمولا بعد از تجربه یک دوره گفتار روان و سالم بوجود می آید، - ایسنا/کرمانشاه  لکنت زبان اختلال در روانی گفتار است که به شکل تکرار قسمتی از کلمه، کشش صداها و قفل حین گفتن کلمات دیده می شود.

این اختلال عمدتا بین سنین دو تا پنج سالگی شروع می شود و با توجه به اینکه معمولا بعد از تجربه یک دوره گفتار روان و سالم بوجود می آید، خانواده ها را متعجب و باعث ایجاد نگرانی و اضطراب شدید والدین می شود.

دکتر هیوا محمدی دکترای علوم اعصاب و گفتار درمانگر با بیان اینکه پنج درصد کودکان دو تا پنج ساله به لکنت مبتلا می شوند، گفت: خوشبختانه 80 درصد این کودکان در آینده کاملا خوب شده و اثری از لکنت در گفتار آنها باقی نخواهد ماند و به دلیل امکان بهبودی قابل توجه، شیوع لکنت در بزرگسالان به یک درصد کاهش پیدا می کند.

محمدی با بیان اینکه قسمت عمده بهبودی لکنت معمولا شش ماه بعد از شروع اتفاق می افتد و این شش ماه اول دوره طلایی اقدام برای درمان است، افزود: توصیه اکید این است که اگر بعد از 6 ماه ناروانی ها و علائم لکنت همچنان باقی ماند، خانواده ها حتما با مراجعه به کلینیک های گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره لکنت زبان

همه چیز درباره لکنت زبان