مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 08:502024-01-02پزشكي

مشارکت 300 هزار نفری در پویش ملی سلامت نیشابور


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از مشارکت بیش از 300 هزار نفری افراد 18 سال و بالاتر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در غربالگری دیابت و فشار خون در قالب پویش ملی سلامت خبر داد.

- حامد جز جلالیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: دراین پویش 18 هزار و 744 نفر در مرحله پیش دیابت، 54 هزار و 800 نفر در مرحله پیش فشار خون، 3 هزار 106 نفر مشکوک به فشار خون بالا و 2 هزار و 484 نفر مشکوک به دیابت تشخیص داده شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: امروزه بیماری های غیرواگیر شیوع بسیاری پیدا کرده و به عامل اصلی معلولیت و مرگ زودرس افراد تبدیل شده که بار اقتصادی زیادی را به کشورها تحمیل می کند، در حالی که بخش اعظم این بیماری ها قابل پیشگیری است.

وی با تاکید بر این موضوع که با شناسایی و کنترل این بیماری ها می توان از عوارض بیماری پیشگیری کرده و هزینه های اقتصادی در بخش درمان را کاهش داد، ابراز کرد: پویش ملی سلامت یکی از راهکارهای عملیاتی است که با هدف پیشگیری، شناسایی، مراقبت و کنترل 2 بیماری غیرواگیر شایع یعنی فشارخون بالا و دیابت همزمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور حال اجرا است.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت 300 هزار نفری در پویش ملی سلامت نیشابور

مشارکت 300 هزار نفری در پویش ملی سلامت نیشابور