مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 13:252024-01-07سياسي

تنها 10 درصد مساجد کشور امکان برگزاری مراسم اعتکاف را دارند


در سطح کشور تنها در 10 درصد مساجد امکان برگزاری اعتکاف وجود دارد و در سایر مساجد به دلایل مختلف ازجمله نبودن وسایل گرمایشی و سرمایشی امکان برگزاری این مراسم معنوی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه ای پیش از ظهر امروز در نشست شهردار قم با مسئولین شورای هیئات مذهبی و مسئولین هیئات منتخب شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مذهب به معنای روش است و مکتب زیرساخت مذهب است، مطرح کرد: جریان مذهبی زیرساخت حرکتی دارد و بر جریانات حماسی تاکید دارد.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه قرآن بر حضور پیر و جوان تاکید دارد، عنوان کرد: هیأت منظم ترین جریان مردمی است که بر پایه ریتم مشخصی با ساحت های مشخصی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف با هیأت در تعامل است، خاطرنشان کرد: اعتکاف جز در مساجد اتفاق نخواهد افتاد و هیئات نیز با مساجد گره خورده اند و اگر این همبستگی افزایش پیدا کند قطعا طومار دشمن پیچیده خواهد شد.

تکیه ای با بیان اینکه شهر قم باید در تمام امور تراز و شاخص باشد، تصریح کرد: برای قم شایسته نیست که در شهرداری آن، فرمانداری آن، استانداری آن و یا شورای شهر آن همبستگی وجود نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 10 درصد مساجد کشور امکان برگزاری مراسم اعتکاف را دارند

تنها 10 درصد مساجد کشور امکان برگزاری مراسم اعتکاف را دارند