مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 13:352024-01-06دانش

یافته های مهم دانشگاه ساسکس در مورد سیاره مریخ


محققان دانشگاه ساسکس در تحقیقات تازه خود، قابلیت تغییرپذیری در نانومواد مریخی را کشف کرده اند که این یافته جدید و مهم می تواند امیدها برای سکونت پایدار در سیاره سرخ را بیشتر کند.

- محققان دانشگاه ساسکس در تحقیقات تازه خود، قابلیت تغییرپذیری در نانومواد مریخی را کشف کرده اند که این یافته جدید و مهم می تواند امیدها برای سکونت پایدار در سیاره سرخ را بیشتر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از نیوز وایز، کونار بولاند، مدرس فیزیک مواد در دانشگاه ساسکس با استفاده از منابع و روش هایی که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی و توسط ناسا به کار می رود، رهبری این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشت تا پتانسیل نانومواد (اجزای فوق العاده ریز هزاران بار کوچک تر از موی انسان) برای تولید انرژی پاک و مواد ساختمانی در مریخ را بررسی کنند.

محققان با استفاده از آنچه که ناسا آن را مواد ضایعاتی می دانند و با بکارگیری روش های تولید پایدار همچون شیمی مبتنی بر آب و فرآیندهای کم انرژی، توانستند خواص الکتریکی را در نانومواد گچ شناسایی کنند؛ همین امر می تواند دری را به روی انرژی پاک و تولید فناوری پایدار بر روی سیاره مریخ باز کند.

بولاند در این رابطه گفت: این مطالعه نشان داد که پتانسیل نانو مواد بسیار بالا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یافته های مهم دانشگاه ساسکس در مورد سیاره مریخ

یافته های مهم دانشگاه ساسکس در مورد سیاره مریخ