مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 19:552024-01-11بين الملل

سرداری که «آنتی تز هژمون» آمریکا را ساخت


در سال های حضور نظامی آمریکا در منطقه، خروج رژیم صهیونیستی از غزه در سال 2005، جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با اسراییل در سال 2006 و جنگ 22 روزه مقاومت فلسطینی با اسراییل در غزه در سال 2008، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: عمارت ها به یادگار می مانند اما کمتر کسی نام معمارها را به خاطر می آورد، جلوه و شکوه هر عمارت ماندگاری تا زمان برپا ماندنش به چشم می آید اما به ندرت کسی به چگونگی ساخته شدن چنین نماهایی می اندیشد.

اگر به امنیت به عنوان رفیع ترین سازه سامان بخش هر جامعه به چشم یک عمارت نگاه کنیم، به گفته بسیاری از بینندگان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی معمار امنیت معاصر ایران و منطقه بوده است.

عمارت او برای چشم ناظران آشناست اما کمتر کسی سوال می کند که معمار این عمارت، آن را در چه زمینی، با چه مصالحی و چه نقشه ای طراحی کرده است.

برای درک جزییات معماری امنیت ایران و منطقه پیرامونی اش ابتدا باید به موقعیت تحمیل شده به این منطقه نظر انداخت و بعد از آن هندسه مقاومت به عنوان نیرویی واکنشی به این موقعیت را فهم کرد و نهایتا به موقعیت جدید نیروهای فعال نگاه کرد تا پی به چگونگی ساخته شدن چنین عمارتی ببریم.

موازنه تهدید در برابر آمریکا انتصاب شهید سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران مصادف با سال های آغازین دوران پساجنگ سرد بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرداری که «آنتی تز هژمون» آمریکا را ساخت

سرداری که «آنتی تز هژمون» آمریکا را ساخت