مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 13:052024-01-01پزشكي

تأمین و توزیع رایگان داروی اختصاصی بیماران مبتلا به کیست هیداتیک


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تأمین و توزیع رایگان داروی اختصاصی بیماران مبتلا به کیست هیداتیک توسط این معاونت خبر داد.

- ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تأمین و توزیع رایگان داروی اختصاصی بیماران مبتلا به کیست هیداتیک توسط این معاونت خبر داد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، محمد جعفرزاده با بیان این مطلب گفت: با توجه به لزوم انجام بیماریابی، ثبت سامانه پورتال، آموزش و پیگیری اتمام درمان بیماران مبتلا به بیماری کیست هیداتیک در استان، کلیه بیمارانی که پس از انجام اقدامات تشخیصی اولیه، ابتلای آنها به بیماری کیست هیداتیک توسط پزشکان متخصص قطعی شده است می توانند طبق نظر و تجویز پزشک خود، جهت دریافت رایگان داروی آلبندازول به واحد مبارزه با بیماری های واگیر مراکز بهداشت شهرستانهای استان مراجعه نمایند.

وی افزود: کیست هیداتیک یک نوع بیماری انگلی است که از طریق کرمی به نام اکینوکوکوس (Echinococcus) ایجاد و باعث بروز آسیب در کبد، ریه و سایر اندام های حیاتی بدن بیمار می شود.

رییس مرکز بهداشت استان بیان کرد: فردی که به کیست هیداتیک مبتلا می شود، معمولا عوارض شدیدی را تجربه می کند و کیست هایی در بدن او ایجاد می شوند که باید هر چه سریع تر با روشهای جراحی یا دارویی درمان شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین و توزیع رایگان داروی اختصاصی بیماران مبتلا به کیست هیداتیک

تأمین و توزیع رایگان داروی اختصاصی بیماران مبتلا به کیست هیداتیک