مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 19:152024-01-12اقتصادي

رونق چهار فصل کشاورزی در استهبان با ظرفیت‎های بی نظیر طبیعی


مدیر جهاد کشاورزی استهبان ضمن تشریح ظرفیت های کشاورزی این شهرستان در 4 فصل با توجه به ظرفیت های طبیعی گفت: 26هزار هکتار باغات انجیر در این شهرستان وجود دارد و قطب نخست کشور و استان در تولید انجیر خشک است.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی استهبان ضمن تشریح ظرفیت های کشاورزی این شهرستان در 4 فصل با توجه به ظرفیت های طبیعی گفت: 26هزار هکتار باغات انجیر در این شهرستان وجود دارد و قطب نخست کشور و استان در تولید انجیر خشک است.

مهدی اعیان منش امروز، 22 دی ماه در جمع خبرنگاران گفت: کشاورزی شهرستان استهبان به لحاظ شرایط خاص اقلیمی در استان فارس زبانزد است، به طوری که در تمام طول سال زراعی شاهد عملیات های مختلفی در بخش کشاورزی شهرستان در زمینه های کاشت، داشت و برداشت در محصولات مختلف زراعی و باغی هستیم.

وی ادامه داد: وجود 26هزار هکتار باغات انجیر موجب شده استهبان قطب فارس و کشور در تولید انجیر خشک باشد، ضمن اینکه با تولید 550هکتار زعفران رتبه اول تولید سطح کشت در این محصول را نیز کسب کرده ایم.

مدیر جهادکشاورزی استهبان با اشاره به سطح زیر کشت انار استهبان بیان کرد: قریب 3 هزار هکتار از مزارع استهبان زیر کشت انار است که این تعداد 2538 هکتار بارور ومابقی غیر بارور هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق چهار فصل کشاورزی در استهبان با ظرفیت‎های بی نظیر طبیعی

رونق چهار فصل کشاورزی در استهبان با ظرفیت‎های بی نظیر طبیعی