مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 12:302024-01-16اقتصادي

ساخت دستگاه تصفیه برای حذف ناخالصی های گاز آرگون


متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی سازی دستگاه تصفیه کننده گاز آرگون شده اند که با به حداقل رساندن ناخالصی های گاز موجود در کپسول از آسیب به دستگاه های آنالیز پیشگیری می کند.

- متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی سازی دستگاه تصفیه کننده گاز آرگون شده اند که با به حداقل رساندن ناخالصی های گاز موجود در کپسول از آسیب به دستگاه های آنالیز پیشگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا سلامی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص عملکرد دستگاه تصفیه کننده گاز آرگون، گفت: اکثر گازهای بی اثر به ویژه آرگون که به شکل کپسول جهت استفاده دستگاه های آنالیز در صنعت وجود دارند، در معرض آلودگی هستند؛ چون قبل از ورود به دستگاه های آنالیز از یک مانومتر عبور می کنند که این امر موجب می شود این گاز در معرض آلودگی قرار گیرد.

این آلودگی می تواند سبب ناکارآمدی دستگاه های آنالیز از قبیل کوانتومتر GC ، ICP و .

شود.

وی نصب فیلتر گاز آرگون در خط، بین کپسول گاز و دستگاه آزمایشگاهی را روشی مطمئن برای به حداقل رساندن ناخالصی های گاز موجود در کپسول دانست و اظهار کرد: در دستگاه های کوانتومتر که جهت آنالیز فلزات استفاده می شوند، برای جلوگیری از ورود ناخالصی ها مثل اکسیدها و کاربیدها به قسمت های حساس اپتیکی و همچنین برای ایجاد یک محیط شیمیایی مناسب در محف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه تصفیه برای حذف ناخالصی های گاز آرگون

ساخت دستگاه تصفیه برای حذف ناخالصی های گاز آرگون