مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 16:502024-01-16بين الملل

مخالفت اکثر مردم آلمان با جنگ «ناموجه» اسراییل در غزه


به رغم تلاش دولت آلمان برای دفاع از اسراییل در پرونده شکایت به دادگاه بین المللی دادگستری درباره نسل کشی در غزه، اقلیت آلمانی ها حامی این جنگ هستند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ در شرایطی که سخنگوی دولت آلمان می گویند اسراییل در غزه در حال دفاع از خود است ، اکثریت مردم آلمان این جنگ را ناروا و غیرقابل توجیه می دانند.

نظرسنجی بنیاد گروه تحقیقات انتخابات (Forschungsgruppe Wahlen) آلمان نشان می دهد که تنها 25 درصد مردم این کشور از جنگ اسراییل علیه غزه حمایت می کنند و 61 درصد آلمانی ها اعلام کردند که اقدامات ارتش اسراییل را ناحق و ناروا می دانند.

این نظرسنجی در شرایطی انجام شده  که دولت آلمان اعلام کرد اسراییل در جنگ غزه در حال دفاع از خود است و سخنگوی آن خبر داده که آلمان در پرونده شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه دادگستری بین المللی درباره نسل کشی در غزه، از اسراییل دفاع می کند.

تظاهرات در آلمان در حمایت از غزه   به گفته تل آویو حدود 1200 اسراییلی در عملیات طوفان الاقصی کشته شدند اما حداقل 24285 فلسطینی تاکنون شهید و 61154 نفر دیگر زخمی شده اند که 70 درصد قربانیان، کودکان و زنان هستند.

حمایت های آلمان از اسراییل از این جنگ سبب شده که اخیرا سفیر تل آویو در برلین ران پروسور آلمان را بهترین متحد اسراییل در اروپا بخواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت اکثر مردم آلمان با جنگ «ناموجه» اسراییل در غزه

مخالفت اکثر مردم آلمان با جنگ «ناموجه» اسراییل در غزه