مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 22:372024-01-20پزشكي

نیم قرن سلامت کودکان به کمک واکسن فلج اطفال رازی


رییس بخش تولید واکسن های ویروسی پزشکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، گفت: از سال 1352 تا امروز بیش از پنج دهه است که سالانه متناسب با نیاز وزارت بهداشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، اشرف محمدی، رییس بخش تولید واکسن های ویروسی پزشکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در خصوص تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی، اظهار کرد: تاریخچه بیماری های عفونی قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد اما تاریخچه پیشگیری از بیماریه ها و ریشه کنی، بیش از 50 سال عمر ندارد و آن نیز به همت بسیاری از بزرگانی به دست آمد که عمر خود را در این راه گذاشتند.

دانشمندان بزرگی همچون زنده یاد پروفسور میرشمسی که در ایران، ساخت بسیاری از واکسن های پزشکی از جمله فلج اطفال به دست توانای ایشان و تیم اش رقم خورد.

محمدی افزود: در موسسه رازی، تولید واکسن فلج اطفال مدیون بستر تکنولوژی تولید واکسن سرخک، به عنوان نخستین واکسن ویروسی ساخته شده در این موسسه است که با استفاده از همین واکسن، بیماری سرخک در کشور کنترل و حذف شد.

وی ادامه داد: در ایران تا سال 1351 سالانه هزار مورد ابتلا به فلج اطفال گزارش و اگرچه از واکسن فلج اطفال ساخت موسسه رازی استفاده می شد اما برنامه واکسیناسیون اجباری به صورت نامسنجم بود و در سال 1361 استراتژی مدونی برای اجباری کردن 6 بیماری از جمله ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیم قرن سلامت کودکان به کمک واکسن فلج اطفال رازی

نیم قرن سلامت کودکان به کمک واکسن فلج اطفال رازی