مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 14:402023-12-23سياسي

طرح جمهوری خواهان برای حذف بایدن از فهرست نامزدهای انتخابات


سه چهره جمهوری خواه جهت مقابله به مثل با طرح ایالت کلرادو برای حذف دونالد ترامپ از انتخابات مقدماتی، طرح رد صلاحیت جو بایدن از انتخابات درون حزبی در برخی ایالات را آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قانون گذاران جمهوری خواه در سه ایالت مهم و حساس آمریکا در جریان آرای انتخاباتی، برنامه خود را برای حذف جو بایدن از آرای این سه ایالت اعلام کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوزویک ، آرون برنستین از پنسیلوانیا، کوری مک گار از آریزونا و چارلیس برد از ایالت جورجیا با انتشار بیانیه مشترکی، برنامه خود را برای حذف بایدن از فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در این سه ایالت اعلام کردند.

این اقدام در پی تصمیم دادگاه عالی ایالت کلرادوی آمریکا مبنی بر محرومیت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا از شرکت در رای گیری مقدماتی این ایالت، صورت می گیرد.

حکم دادگاه کلرادو به اصلاحیه 14 قانون اساسی آمریکا استناد می کند که به موجب آن مقامات آمریکایی ضمن اعلام سوگند جهت حمایت از قانون اساسی این کشور، متعهد می شود در صورت دست داشتن در شورش از تصدی پست خود در آینده منع شوند.

بر این اساس دادگاه کلرادو با این استدلال که ترامپ در شورش 6 ژانویه کنگره آمریکا در سال 2021 نقش داشته است، عنوان کرده بود که ترامپ نمی تواند برای بار دوم، سمت ریاست ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جمهوری خواهان برای حذف بایدن از فهرست نامزدهای انتخابات

طرح جمهوری خواهان برای حذف بایدن از فهرست نامزدهای انتخابات