مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 08:452023-12-29بين الملل

فضاسازی تبلیغی غرب علیه برنامه هسته ای ایران


ایالات متحده آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در واکنش به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ادعای افزایش تولید اورانیوم غنی شده با خلوص 60 درصد در ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه از متن آن در تارنمای وزارت امور خارجه فرانسه منتشر شد، ادعا شده است: ما این اقدام را که موجب تقویت بی وقفه برنامه هسته ای ایران می شود را محکوم می کنیم.

تولید اورانیوم با غنای بالا هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و میزان تولید گزارش شده در کارخانه غنی سازی سوخت فردو و کارخانه غنی سازی سوخت آزمایشی (نطنز) باعث افزایش بیشتر مخاطرات اشاعه ای می شوند.

طرف های ارائه کننده این بیانیه ادعا کرده اند: ما علاوه بر این تصمیم ایران در خصوص بازگرداندن برخی از آرایش های آبشارهای سانتریفیوژی را مد نظر قرار دادیم.

تأخیر ایران در اعلام این تغییر در ژانویه 2023 تمایل ایران برای همکاری کاملاً شفاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی را با تردیدهای جدی مواجه می کند.

ایالات متحده و تروییکا بر همین اساس مدعی شدند: این تصمیم نشان دهنده عدم حسن نیت ایران برای تنش زدایی است و از رفتاری خطرناک در یک بافت منطقه ای پرتنش حکایت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضاسازی تبلیغی غرب علیه برنامه هسته ای ایران

فضاسازی تبلیغی غرب علیه برنامه هسته ای ایران