مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 20:202024-01-13سياسي

«اینچه برون» رقیب سرخس و آستارا نیست/ لزوم ایجاد سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان


استاندار گلستان با بیان اینکه بندر خشک اینچه برون، راه آهن و پایانه مرزی زمینی را به شکل توأمان دارد، افزود: مسایل دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان باید با رایزنی دیپلماتیک مطرح و مرتغع شود.

- اینچه برون رقیب سرخس و آستارا نیست/ لزوم ایجاد سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه بندر خشک اینچه برون، راه آهن و پایانه مرزی زمینی را به شکل توأمان دارد، افزود: مسایل دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان باید با رایزنی دیپلماتیک مطرح و مرتغع شود.

علی محمد زنگانه شامگاه شنبه 23 دی ماه 1402 در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه به خصوص ترکمنستان است.

وی با بیان اینکه اینچه برون رقیب هیچ کدام از کریدورهای کشور از قبیل سرخس و آستارا نیست، ادامه داد: کل کشور باید نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند و این را بدانند که همانطور که کریدورهای سرخس و آستارا برای کشور اهمیت دارند، کریدور اینچه برون نیز در جای خود برای کشور و شرق دریای خزر در همجواری ترکمنستان حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اینچه برون» رقیب سرخس و آستارا نیست/ لزوم ایجاد سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان

«اینچه برون» رقیب سرخس و آستارا نیست/ لزوم ایجاد سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان