مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 18:452023-12-27بين الملل

هشدار روسیه به ژاپن درباره حمایت نظامی از اوکراین


سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) هشدار داد که اقدام ژاپن برای ارسال سامانه های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین «تبعات شدیدی» برای روابط توکیو و مسکو خواهد داشت.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) هشدار داد که اقدام ژاپن برای ارسال سامانه های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین تبعات شدیدی برای روابط توکیو و مسکو خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که در صورت ارسال سامانه پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت از ژاپن به اوکراین، روابط دوجانبه میان مسکو و توکیو شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

روابط سرد روسیه و ژاپن با آغاز جنگ اوکراین تیره تر شد، زیرا توکیو به پیروی از متحدان غربی اش روسیه را هدف تحریم های اقتصادی شدیدی قرار داده است.

در هفته گذشته ژاپن اعلام کرد که دستورالعمل های صادرات تسلیحاتی خود را بازنویسی کرده و در تدارک ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت به آمریکاست.

این نخستین بار در 9 سال گذشته است که توکیو چنین اقدامی انجام می دهد.

گرچه هنوز قانون اساسی ژاپن به دولت این کشور اجازه صادرات تسلیحاتی به کشوری که در جنگ است را نمی دهد، اما ژاپن می تواند با ارسال این سامانه ها به آمریکا، ظرفیت واشنگتن برای ارسال سلاح به اوکراین را افزایش داده و به صورت غیرمستقیم در جنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار روسیه به ژاپن درباره حمایت نظامی از اوکراین

هشدار روسیه به ژاپن درباره حمایت نظامی از اوکراین