مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 09:152024-01-12اقتصادي

آغاز عملیات احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز


عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز با ظرفیت 5 متر مکعب بر ثانیه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، صبح امروز 22 دی ماه عملیات احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز با ظرفیت 5 متر مکعب بر ثانیه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو آغاز شد.

با احداث این تصفیه خانه، تولید، تصفیه و انتقال آب شرب با کیفیت به ظرفیت 432000 متر مکعب در شبانه روز به منظور رفع مشکلات آب شهرستان کارون و جنوب شهر اهواز و روستاهای مجاور با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر برای افق سال 1425 محقق می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این تصفیه خانه دارای ایستگاه پمپاژ برداشت آب از رودخانه کارون و خط انتقال به تصفیه خانه، واحدهای کنترل جریان ورودی به تصفیه خانه، واحد انعقاد و لخته سازی و 2 واحد پیش ته نشینی هر کدام به ظرفیت 2.

5 متر مکعب بر ثانیه است.

همچنین واحدهای زلال سازی با 6 واحد، هر کدام به ظرفیت تصفیه ای 3000 متر مکعب بر ساعت، واحد فیلتر (صاف سازی) شامل 20 واحد فیلتر دولایه ثقلی هر کدام به ظرفیت 900 متر مکعب بر ساعت، واحد ضد عفونی نهایی شامل کلر زنی از دیگر بخش های این تصفیه خانه است.

مخازن ذخیره آب تصفیه شده شامل چهار واحد مخزن هر کدام به ظرفیت 50 هزار متر مکعب و جمعاً 200 هزار متر مکعب، ایستگاه پمپاژ آب تصفیه شده شامل 10 دستگاه الکترو پمپ جمعا با آب د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز

آغاز عملیات احداث تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز