مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 09:552024-01-16اقتصادي

آیا باغ شما شناسنامه دارد؟!


یک کمپوت سیب را تصور کنید؛ شاید از برچسب پشت آن مشخص باشد که سیب ها در چه کارخانه ای فرآوری شده اند اما آیا می دانید این سیب ها در کدام استان پرورش یافته و یا حتی از کدام باغ در کشور برداشت شده اند؟ درباره میزان سموم و کود مصرفی به درختان آن باغ چه می دانید؟ .

- ایسنا/مازندران یک کمپوت سیب را تصور کنید؛ شاید از برچسب پشت آن مشخص باشد که سیب ها در چه کارخانه ای فرآوری شده اند اما آیا می دانید این سیب ها در کدام استان پرورش یافته و یا حتی از کدام باغ در کشور برداشت شده اند؟ درباره میزان سموم و کود مصرفی به درختان آن باغ چه می دانید؟ این پرسش ها در کشورهای صاحب نام کشاورزی دنیا قابل پاسخگویی است.

کلید سوالات در شناسنامه دار کردن اراضی و محصولات کشاورزی نهفته است.

موضوع شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی به بحث زنجیره تأمین (Supply chain) مرتبط است؛ زنجیره تأمین، نظامی متشکل از سازمان ها، افراد، فعالیت ها، اطلاعات و منابعی است که در عرضه یک محصول یا خدمت به مصرف کنندگان دخیل هستند.

فعالیت های زنجیره تأمین شامل تبدیل منابع طبیعی، مواد اولیه و اجزای سازنده به یک محصول نهایی است که به مشتری نهایی تحویل داده می شود.

زنجیره تأمین محصول، به ترتیب از نقطه پایه و ابتدایی یعنی بذر و نهال آغاز شده و اجزایی چون درخت، مزرعه یا باغ، محصول تولیدی، نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا باغ شما شناسنامه دارد؟!

آیا باغ شما شناسنامه دارد؟!