مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 08:452024-01-16اقتصادي

برنامه های بلند مدتی که می توانست خشکسالی را مهار کند


پیش بینی شده بود که بارش های پاییزه، بارش های رویایی خواهد بود اما پاییز امسال خبری از بارش های موثر نبود، به طوری که با کاهش چشمگیر بارش های پاییزی حجم ذخیره آب پشت سدهای کشور کاهش پیدا کرده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده بود که بارش های پاییزه، بارش های رویایی خواهد بود اما پاییز امسال خبری از بارش های موثر نبود، به طوری که با کاهش چشمگیر بارش های پاییزی حجم ذخیره آب پشت سدهای کشور کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کم آبی و به تبع آن خشکسالی، چند سال است که به اصلی ترین چالش زیست محیطی تبدیل شده است، چالشی که گریبانگیر مناطق مختلف کشور از جمله چهارمحال و بختیاری شده است.

کم بارشی قطعا منابع آبی را دچار مشکل خواهد کرد، اما آیا اکنون به جز مدیریت مصرف می توان برای استفاده از منابع آبی راهکاری ارائه داد، سوالی است که باید پاسخ داده شود.

روح الله فتاحی، دانشیار مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پیش بینی بارش ها از عدم قطعیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در حقیقت سیستم های جوی سیستم هایی بسیار پیچیده هستند، یعنی در مسیر حرکت توده های هوا اتفاقاتی می افتد که بشر هنوز نمی تواند آن ها را شبیه سازی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های بلند مدتی که می توانست خشکسالی را مهار کند

برنامه های بلند مدتی که می توانست خشکسالی را مهار کند