مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 16:202023-12-25اقتصادي

12 میلیون مترمکعب نیاز سالانه چوب کشور


معاون پژوهشی و فناوری دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، گفت: درحال حاضر کشور تقریبا 12متر مکعب چوب در سال نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، کامبیز پورطهماسبی، معاون پژوهش و فناوری دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، امروز در حاشیه آیین بزرگداشت هفتاد و یکمین یادبود استاد ساعی، در خصوص تامین منابع چوبی در کشور، گفت: درحال حاضر کشور تقریبا 12 میلیون متر مکعب چوب در سال نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه جنگل های شمال درحال طرح تنفس جنگل هستند، افزود: بهره برداری از جنگل ها غیرممکن است و منابع چوبی از واردات یا از طریق زراعت چوب باید تأمین شود.

  پور طهماسبی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور هدفگداری شده بود هرسال 15 هزار هکتار به سطح جنگل های زراعت چوب اضافه شود، ادامه داد: درحال حاضر باتوجه به آمار سازمان جنگل ها 200هکتار زراعت چوب داریم اما هر هکتار 25متر مربع در سال تولید چوب دارد و از 200هکتار 5میلیون متر مکعب چوب تولید می شود.

وی افزود: برای تامین چوب از طریق واردات که محدودیت های وادرات افزایش نرخ ارز است و همچنین بحث عمده قاچاق چوب که در کشور وجود دارد.

  پور طهماسبی با اشاره به اینکه باید زراعت چوب را گسترش دهیم، گفت: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور باید گسترش زراعت چوب را در برنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 میلیون مترمکعب نیاز سالانه چوب کشور

12 میلیون مترمکعب نیاز سالانه چوب کشور