مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 16:302023-12-28سياسي

امام جمعه اصفهان: پژوهش کار اصلی روحانیت و پژوهشگری ذات حوزه علمیه است


امام جمعه اصفهان مدیریت پژوهش در حوزه های علمیه را مهم دانست و گفت: پژوهش کار اصلی روحانیت و پژوهشگری ذات حوزه علمیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در مراسم اختتامیه استانی سیزدهمین دوره جشنواره علامه حلی با اشاره به لزوم توجه به امر پژوهش اظهار داشت: برگزاری جشنواره، اقدام خوبی است تا طلاب  بدانند که باید دست به قلم باشند، زیرا ما آنچه را که می خواهیم از فرهنگ اسلام به دیگران منتقل نماییم از دو راه نوشتن و بیان کردن است.

امام جمعه اصفهان کتابت و تحقیق را افتخار علما و بزرگان دین بیان کرد و گفت: علما و بزرگان ما در این رابطه فعال بوده اند و هر چه اکنون داریم آنها جمع کرده و به دست ما رسانده اند.

  وی افزود: پژوهشگری تنها مختص دانشگاه نیست، بلکه پژوهشگری در ذات روحانیت و رسالت اصلی آن هست، در حوزه های علمیه باید کسانی تربیت شوند که تحقیق جزو لاینفک آنهاست.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: در همین زمینه، در حوزه های علمیه مجتهد را فردی می دانیم که همه مسائل را خود بررسی و دسته بندی می کند و پژوهشگری کار اصلی حوزه های علمیه است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه پژوهشگری، کار روحانیت است تصریح کرد: این به آن معنا است که هر مسئله ای را که محقق می شنود باید خود تحقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه اصفهان: پژوهش کار اصلی روحانیت و پژوهشگری ذات حوزه علمیه است

امام جمعه اصفهان: پژوهش کار اصلی روحانیت و پژوهشگری ذات حوزه علمیه است