مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 دی 1402 ساعت 08:502024-01-04سياسي

سردار سلیمانی چگونه در آزادی تنگه ابوقریب نقش ایفا کرد؟


سردار قاسم سلیمانی یک فرمانده عالی و راهبردی بود، اما در بند عرف نظامی گری کلاسیک نبود، لذا هنگام ضرورت از قرارگاه خارج شده و پا به میدان تاکتیک نهاده و صحنه نبرد را هدایت می کرد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: سردار سلیمانی از نبوغ نظامی خاصی برخوردار بوده و به عنوان یک نظریه پرداز نظامی در تاریخ ماندگار شده است.

او مسلط به دانش رزم بود و برای کسب این دانش و مهارت دقیق، به ­گونه­ ای کاربردی و نه صرفاً نظری، در میدان نبرد حضوری مستمر داشت و آرام ­آرام با زوایای مختلف و پیچیدگی­ های فراوان آن آشنا شد.

او حداقل، سه میدان عمده رزم را آزموده بود؛ میدان دفاع مقدس، میدان مبارزه با اشرار مسلح و سرانجام میدان مبارزه در عرصه فرامرزی و منطقه ه­­­ای در عراق و سوریه (در مقابل جریان سفّاک داعش) و نیز در هر نقطه دیگری از منطقه که حضور او ضرورت می ­یافت.

نبوغ حاج قاسم در آزادی تنگه ابوقریب در آزادی تنگه ابوقریب، شهید حسن باقری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران هشتم فروردین را برای حمله نیروهای تیپ 41 ثارالله به تنگه ابوقریب که در آن در سلطه نیروهای بعث بود تعیین کرد، از تعداد 300 نفر نیرو تنها 100 نفر آن ها باقی مانده بوند و باقی آن ها شهید یا زخمی شده بودند، بنابراین با این تعداد نیروی باقی مانده توان مقابله با دشمن مسلح آماده وجود ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار سلیمانی چگونه در آزادی تنگه ابوقریب نقش ایفا کرد؟

سردار سلیمانی چگونه در آزادی تنگه ابوقریب نقش ایفا کرد؟