مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 11:002024-01-13سياسي

مراقب کلاهبرداری با پیامک های جعلی باشید


مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به کلاهبرداری به روش ارسال پیامک های جعلی گفت: پیامک اصلی سامانه ثنا، قوه قضاییه فاقد لینک است و حاوی لینک پرداخت وجه نیست.

- حسین عسگری در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با هشدار به ارسال پیامک های جعلی در فضای مجازی اظهار کرد: امروزه با توجه به گسترش و پیشرفت روزافزون فضای سایبری تمام ابعاد زندگی مردم تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی قابلیت ارتکاب جرائم بیشتری را پیدا کرده و نوع جرائم ارتکابی متفاوت تر از فضای حقیقی است گفت: آگاهی عمومی از شیوه های ارتکاب بزه از سوی مجرمین نسبت به فضای حقیقی کمتر بوده و اغلب مالباختگان نیز به لحاظ فقر دانش و اطلاعات لازم ناخواسته طعمه بزهکاران می شوند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان عنوان کرد: مجرمان نیز به جای زورگیری، سرقت و یا کیف قاپی به راحتی، با ورود به اطلاعات بزه ‎دیدگان در فضای سایبری نسبت به کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فیشینگ، جرمی است که رتبه نخست جرائم اینترنتی کشور را به خود اختصاص داده است افزود: هکرها با ارسال پیامک جعلی به تلفن همراه افراد و با اغوا و فریب آنان یا در کلاهبرداری اینترنتی مجرمین ضمن ارسال پیامک حاوی لینک از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب کلاهبرداری با پیامک های جعلی باشید

مراقب کلاهبرداری با پیامک های جعلی باشید