مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 10:392024-01-15اقتصادي

ابرثروتمندان؛ گروه طبقاتی جدید


شاهد یک اتفاق عجیب در جامعه هستیم؛ حتی در درون دهک های ثروتمند هم شاهد فاصله طبقاتی هستیم و با یک گروه ابرثروتمند روبه رو شده ایم که درآمدشان قابل مقایسه با سایر ثروتمندان نیست.

- با به روزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان 60 هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی و 60 هزار خانوار دیگر از دریافت یارانه حذف شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاعتماد، آن گونه که علیرضا محمدی، رییس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرده این تغییر با اجرای طرح موسوم به صدک بندی به جای دهک بندی در دی ماه امسال صورت گرفته است که تعداد 160 هزار نفر در حدود 60 هزار خانوار به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پردرآمد در دهک 10 از دریافت یارانه حذف شدند.

آن گونه که در قانون بودجه 1402 بند د تبصره 17 آمده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر 6 ماه یک بار دهک درآمدی خانوار ها را به روزرسانی کند و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می شود.

در حال حاضر بیش از 77 میلیون ایرانی مشمول یارانه نقدی معیشتی ماهانه هستند که در دهک های 1 تا 9 قرار گرفته اند که یارانه افراد سه دهک کم درآمد یعنی یک تا 3 ماهانه 400 هزار تومان و یارانه افراد واقع در دهک های 4 تا 9 ماهانه 300 هزار تومان به حساب شان واریز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابرثروتمندان؛ گروه طبقاتی جدید

ابرثروتمندان؛ گروه طبقاتی جدید