مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 17:202024-01-05سياسي

90 میلیون هکتار از اراضی کشور نیازمند اجرای پروژه های آبخیزداری


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سازمان منابع طبیعی با پیگیری های صورت گرفته باید برای 90 میلیون هکتار از اراضی کشور پروژه های آبخیزداری انجام شود.

- ایسنا/زنجان رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سازمان منابع طبیعی با پیگیری های صورت گرفته باید برای 90 میلیون هکتار از اراضی کشور پروژه های آبخیزداری انجام شود.

عباس علی نوبخت امروز (جمعه 15 دی ماه) در حاشیه بازدید از پروژه بند خاکی چهرآباد، تصریح کرد: تضمین امنیت غذایی امری بسیار حائز اهمیت است که دستگاه های مربوطه همواره در راستای آن تلاش می کنند.

وی افزود: بند خاکی چهرآباد زنجان از بزرگترین پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری کشور به شمار می آید که اهالی این روستا، اثرات مطلوب آن را مشاهده می کنند.

نوبخت با اشاره به برخی اثرات این بند خاکی ادامه داد: کنترل فرسایش خاک، کاهش خسارت های ناشی از سیل و رضایت جوامع محلی، احیا چاه های خشک و .

از مهمترین اثرات اجرای این طرح آبخیزداری و آبخوان داری است.

این مسئول با بیان اینکه مخازن چاه های خشک این روستا با وجود این سد خاکی پر آب شده است، اظهار کرد: پروژه بند خاکی چهرآباد، در کنار کنترل روان آب های سطحی و ذخیره آب در سفره های آب زیرزمینی، خسارات سیلاب در روستاها را نیز به طورقابل توجهی، کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 میلیون هکتار از اراضی کشور نیازمند اجرای پروژه های آبخیزداری

90 میلیون هکتار از اراضی کشور نیازمند اجرای پروژه های آبخیزداری