مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 15:112023-12-24ورزشي

طلایی نهفته در کوه و دشت های آلپ ایران


 خبرگزاری فارس یاسوج- ترنم بهنیا- نمی دانیم از کجای کهگیلویه و بویراحمد و از کدام منابع و ذخایر آن نام ببریم؛ استانی با 40 قله قد برافراشته بالای 4000 متر که از آن به عنوان آلپ ایران یاد می شود و طبیعت سخت و زیبایش، هم در حوزه ورزش و گردشگری ظرفیتی بزرگ و عظیم به شمار می رود و هم گیاهان نادر بی شماری در دامن او پرورش می یابد.

ظرفیتی که برای منابع عظیم انرژی شاخ و شانه می کشد  برخی از گونه های گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد در دنیا منحصر به فرد است و به جز در این استان در هیچ کجای دیگر این کره خاکی یافت نمی شود؛ این استان در زمینه گیاهان دارویی در کشور به عنوان یکی از استان های طراز اول به شمار می رود و به اندازه 60 درصد کشورهای اروپایی گیاهان دارویی در آن می روید.

شیرابه ای به قیمت طلا !   در قلب باسخاوت طبیعت سخت کهگیلویه هزاران نعمت قرار گرفته است مناطق مختلف این استان، رویشگاه بیش از 2 هزار گونه گیاهی بوده که بیش از 450 گونه آن را گیاهان دارویی تشکیل می دهد.

طبق بررسی های صورت گرفته، برخی از این گیاهان با درگیر کردن جوامع محلی با بحث بازپروری و رهایی بخشی از انقراض در چرخه اشتغال قرار گرفته است آنغوزه یا آنقوزه به نام های فارسی خوراکما، آنگوزاکما و کورن کما، بوته ای بزرگ، علفی و چند ساله است که ارتفاع آن گاهی به 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلایی نهفته در کوه و دشت های آلپ ایران

طلایی نهفته در کوه و دشت های آلپ ایران