مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 11:252023-12-28سياسي

راه اندازی 6 نیروگاه «سبز» با ظرفیت 2400 مگاوات در ازبکستان


نیروگاه های خورشیدی در استان های «جزخ»، «سمرقند»، «سرخان دریا»، «بخارا» و «قشقه دریا» و اولین مرحله نیروگاه بادی در ناحیه «تامدی» استان «نوایی» ازبکستان راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نیروگاه های خورشیدی در استان های جزخ ، سمرقند ، سرخان دریا ، بخارا و قشقه دریا و اولین مرحله نیروگاه بادی در ناحیه تامدی استان نوایی راه اندازی شد که ظرفیت کل آنها 2400 مگاوات است.

شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان در تاریخ 27 دسامبر در مراسم راه اندازی و اتصال به شبکه 5 نیروگاه خورشیدی و 1 نیروگاه بادی در 6 منطقه این کشور شرکت کرد.

در این مراسم محمد جمیل الرماحی مدیرعامل شرکت اماراتی مصدر ، وو یون معاون رییس شرکت China Energy Engineering Corporation ، لیو زکسیانگ رییس China Energy International Group و لین شیائودان China Gezhouba Group و روسای شرکت های SEPCO III ، Dongfang Electric Corporation و دیگران که با همکاری آنها این طرح های سرمایه گذاری اجرا می شود، حضور داشتند.

اولین نیروگاه های خورشیدی به بهره برداری رسیده و از طریق سرمایه گذاری های مستقیم خارجی با شرایط مشارکت دولتی و خصوصی ساخته شده تأسیساتی در ناحیه های کرمنه و نورآباد با ظرفیت کل 200 مگاوات بود که تاکنون 1 میلیارد کیلووات ساعت انرژی سبز تولید کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 6 نیروگاه «سبز» با ظرفیت 2400 مگاوات در ازبکستان

راه اندازی 6 نیروگاه «سبز» با ظرفیت 2400 مگاوات در ازبکستان