مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 11:562024-01-18اقتصادي

تخصیص 60 میلیون یورو به واحد های صنعتی استان فارس


حمیدرضا ایزدی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، از تخصیص 60 میلیون یورو ارز به واحد های صنعتی استان در جریان سفر محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت به فارس خبرداد.

وی توضیح داد: بانک مرکزی برای دستگاه های اجرایی کشوری مثل وزارت صنعت معدن تجارت سهمیه مشخصی از ارز در نظر گرفته که در بخش های ورود ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید و خرید مواد اولیه برای واحد های صنعتی و معدنی طبق این سهمیه ارز تخصیص می یابد و همین موضوع محدودیت هایی برای واحد های صنعتی و معدنی در واردات موارد ذکر شده ایجاد کرده است.

رییس سازمان صمت استان فارس گفت: ما با دعوت از معاون صنایع عمومی وزیر صمت و با رایزنی هایی که معاون اقتصادی استانداری فارس داشت توانستیم برای واحد هایی که مشمول سهمیه ارزی بودند اما میزان تخصیص ارزشان کاهش یافته بود، بیش از 60 میلیون یورو مجددا افزایش سهمیه ارزی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نحوه تقسیم و تخصیص این ارز به واحد های صنعتی و معدنی چگونه است، گفت: با درنظر گرفتن یکسری از شاخص ها مثل قراردادهای تولیدی که دارند به واحدهای صنعتی اختصاص می یابد.

  ایزدی افزود: مثلا یکی از واحد های استان در نفت و گاز و پتروشیمی حدود 270 میلیون یورو قرارداد ساخت تجهیزات برای پتروشیمی های کشور دارد، از یک طرف تخصیص ارزش کاهش پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 60 میلیون یورو به واحد های صنعتی استان فارس

تخصیص 60 میلیون یورو به واحد های صنعتی استان فارس