مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 10:112024-01-11پزشكي

تشخیص 12 مورد گروه خونی نادر در استان اصفهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، کیان دهراب پور، مدیرکل انتقال خون اصفهان ضمن گرامیداشت 21 دی روز گروه های خونی نادر بیان کرد: از ابتدا تاکنون 12 مورد گروه خونی نادر در استان اصفهان تشخیص داده شده است.

وی گفت: از این تعداد 9 نفر به خاطر بیماری و بستری در بیمارستان مشخص گردید که گروه خونی آنها از گروههای خونی نادر است و 3 نفر هم اهداکننده خون بودند.

به گفته مدیرکل انتقال خون اصفهان، گروههای خونی نادر فقط یک مورد مشابه گروه خونی در جمعیت هزار تا پنج هزار دارند و گروه های خونی بسیار نادر در جمعیت بیش از پنج هزار نفر یک فرد حاوی آن گروه خونی می باشد.

دهراب پور گفت: از 12 نفر گروه خونی نادر تشخیص داده شده در استان اصفهان، ده نفر گروه خونی نادر و دو نفر گروه خونی بسیار نادر می باشند.

وی اضافه کرد: سازمان انتقال خون ایران یکی از اعضای 27 کشوری است که در شبکه جهانی خون های نادر فعالیت دارد تاکنون بیش از 350 مورد گروه خونی نادر و بیش از 100 مورد گروه خونی بسیار نادر در دنیا تشخیص داده شده است.

وجه تسمیه 21 دی ماه به عنوان روز گروههای خونی نادر به خاطر سالروز تولد اولین کسی است که در کشور ایران به عنوان دارنده گروه خونی نادر مشخص شد، تولد این فرد که به علت بیماری و نیازی که به خون در سال 1390 پیدا کرد، 21 دی ماه 1388 بوده که در تقویم کشورمان به عنوان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص 12 مورد گروه خونی نادر در استان اصفهان

تشخیص 12 مورد گروه خونی نادر در استان اصفهان