مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 13:052024-01-16فرهنگي

کشف محوطه ایلخانی در کاوش های باستانشناسی سد«مراش»زنجان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از انجام عملیات کاوش باستان شناسی محوطه شماره 5 در محدوده محوطه تاریخی سد مراش شهرستان ماهنشان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا محمدپور، معاون میراث فرهنگی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاوش باستان شناسی محوطه MC005 (کوره سفالگری) در محدوده سد مراش شهرستان ماهنشان آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

معاون میراث فرهنگی استان زنجان گفت: محوطه باستان شناسی سد مراش با توجه به شواهد و یافته های سطحی در سال 1393 کشف شد و در سال 1398 برای نخستین بار توسط پژوهشگاه باستانشناسی در محوطه مراش شش به انجام رسید و اشیایی که از این کاوش به دست آمده مربوط به دوره اشکانی بود.

وی افزود: دوره دوم کاوش های باستان شناسی سد مراش شهرستان ماهنشان با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در محوطه شماره پنج شهرستان ماهنشان آغاز شده است و بر اساس کاوش های انجام شده این ترانشه مربوط به دوره ایلخانی است که توسط تیم باستانشناسی پژوهشگاه باستانشناسی تهران به سرپرستی شقایق هورشید در حال کاوش است که به زودی نتایج کامل این کاوش اعلام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف محوطه ایلخانی در کاوش های باستانشناسی سد«مراش»زنجان

کشف محوطه ایلخانی در کاوش های باستانشناسی سد«مراش»زنجان