مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 08:502024-01-01اجتماعي

خشکی «تالاب کجی» مهاجران سیبری را به آن سوی مرزها کشاند


این روزها تالاب کجی نمکزار نهبندان و پرندگان مهاجر سیبری بیش از پیش در انتظار سخاوت آسمانند تا مهمانان سیبری این تالاب مجبور به بستن کوله بار سفر به آن سوی مرزهای ایران نشوند.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ هرچه سخاوت آسمان کمتر می شود و کمتر بغض ابرهای باران زا در خراسان جنوبی می ترکد به همان نسبت سفره زمین هم بیشتر و بیشتر از قبل از تشنگی ترک می بردارد و سله می بندد.

چشمگیر نبودن باران های پاییزی یا به عبارت دیگر ناچیز بودن آن سبب شد تا تالاب کجی نمک زار نهبندان این برکه ای که مامن و محل آرام گیری مسافران و مهاجران سیبری در پاییز، زمستان و ابتدای بهار است پذیرای چندان مهمانی نباشد.

اگر هم مهمانان سیبری سری به این تالاب زدند وقتی که دیدند چندان آبی (مایه حیاتی) ندارد تغییر مسیر داد و به واسطه خشکی تالاب هامون راهی آن سوی مرزها یعنی کشور همسایه افغانستان شده اند.

در سال های ترسال تعداد مهمانان و مسافران سیبری در تالاب نهبندان و آبگیرهای آن به 5 هزار می رسید اما دیگر با استمرار قهر طبیعت سال به سال از حضور این مهمانان پاییزی و زمستانی کاسته می شود و امسال نیز هرچند تعدادی از پرندگان مهاجر سری به تالاب کجی زده اند اما چون بارانی نیامده تا تالاب آبگیری شود و تنها چشمه اطراف آن اندکی جوشیده اند و لکه هایی از آب در واسط این تال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکی «تالاب کجی» مهاجران سیبری را به آن سوی مرزها کشاند

خشکی «تالاب کجی» مهاجران سیبری را به آن سوی مرزها کشاند