مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 11:202023-12-31بين الملل

چشم انداز جهانی تسلیحات اتمی در سال 2023 چطور تغییر کرد


از فروپاشی معاهدات مهم کنترل تسلیحات هسته ای تا نگرانی های دوباره مبنی بر اینکه جهان ممکن است با توجه به درگیری اوکراین به استفاده از چنین تسلیحاتی نزدیکتر شود، - از فروپاشی معاهدات مهم کنترل تسلیحات هسته ای تا نگرانی های دوباره مبنی بر اینکه جهان ممکن است با توجه به درگیری اوکراین به استفاده از چنین تسلیحاتی نزدیکتر شود، سال 2023 یکی از بحرانی ترین سال ها برای چشم انداز جهانی تسلیحات هسته ای بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به بررسی وضعیت تسلیحات اتمی در سال 2023 پرداخته است: -از هم پاشیدن رژیم کنترل تسلیحات اتمی در سال 2023، جهان شاهد یک فرسایش معماری کنترل تسلیحات اتمی بود که دو قدرت اصلی اتمی یعنی روسیه و آمریکا در آن دست داشتند.

در فوریه ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در جریان سخنرانی در مجمع فدرال اعلام کرد که مسکو مشارکت خود را در معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک یا به اختصار نیو استارت متوقف می کند؛ این آخرین توافق کنترل تسلیحات هسته ای بین روسیه و آمریکا بود.

پوتین گفت که واشنگتن، مسکو را وادار کرده تا به تعهداتش بر اساس این معاهده عمل کند درحالی که خودش اینگونه نیست و اعلام کرد، روسیه فقط حضورش در این معاهده را تعلیق می کند نه اینکه کاملا از آن خارج شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز جهانی تسلیحات اتمی در سال 2023 چطور تغییر کرد

چشم انداز جهانی تسلیحات اتمی در سال 2023 چطور تغییر کرد