مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 23:002023-12-23اقتصادي

واکسیناسیون رایگان بیش از 3 میلیون رأس دام در لرستان


مدیرکل دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون رایگان 3 میلیون و 120 هزار رأس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون رایگان 3 میلیون و 120 هزار رأس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

مصطفی زبردست دوم دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قالب اردوی جهاد دامپزشکی و پدافند غیر عامل از ابتدای دی ماه سال جاری طرح رایگان واکسیناسیون و ایمن سازی دام های عشایری و روستایی استان شروع شد.

وی افزود: این طرح دو ماهه به منظور ایمن سازی و مقاوم سازی دام های سبک و سنگین لرستان علیه بیماری به شدت واگیر تب برفکی شروع شده که در آن از توان 33 اکیپ بخش غیر دولتی و دولتی مشتمل بر 73 واکسیناتور استفاده شده است.

زبردست تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح سه میلیون رأس دام سبک و تعداد 120 هزار رأس دام سنگین به صورت رایگان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اعلام اینکه بیماری تب برفکی از جمله بیماری های بسیار خطرناک در صنعت دامپروری و غیر مشترک بین انسان و دام است که در صورت شیوع سبب به مخاطره افتادن زیرساخت های پرواری، ذخایر ژنتیکی و امنیت غذایی در هر منطقه خواهد شد، گفت: از این لحاظ یک طرح پدافندی غیر عامل بوده و با اقدامات کنترلی مثل واکسیناسیون، از بروز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون رایگان بیش از 3 میلیون رأس دام در لرستان

واکسیناسیون رایگان بیش از 3 میلیون رأس دام در لرستان